.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در دیدار آیت الله مکارم شیرازی با رئیس جمهور چه گذشت؟

به گزارش دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور در ديدار با آيت‌الله مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد با تأكيد بر اينكه دولت با تمام وجود در خدمت تعالي ارزش‌هاي ديني و انقلابي جامعه است، گفت: تمام اعضاي هيأت دولت با ارزش‌هاي والاي ديني و انقلابي پيوند ايماني دارند و بدون ترديد عده‌اي با ادعاهاي نادرست نمي‌توانند بر اين پيوند ناگسستني خدشه‌اي وارد كنند.

وي با اشاره به اهتمام ويژه دولت به فعاليت‌هاي فرهنگي تصريح كرد: همه عشق و علاقمندي دولت و بنده به عنوان خادم مردم اين است كه ارزش‌هاي فرهنگي جامعه هر چه بيشتر ارتقاء پيدا كند.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه فضاي فرهنگي و ايماني جامعه حتي با چند سال گذشته متفاوت شده‌ است، خاطر نشان كرد: امروز فضاي كشور به شدت ضداستكباري شده است و اگر كسي بخواهد به نفع بيگانه سخني بر زبان جاري كند بدون ترديد از سوي مردم طرد خواهد شد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه اهتمام دولت به فعاليت‌هاي فرهنگي بيش از بخش‌هاي ديگر است، گفت: بخش مهمي از بودجه سال آينده به تقويت و ارتقاء سطح فعاليت‌هاي فرهنگي جامعه اختصاص يافته است و براي تجهيز و احداث مساجد، حوزه‌هاي علميه و مصلاها ارقام مناسبي پيش‌بيني شده است.

وي افزود: دولت در احداث مساجد و تجهيز كتابخانه‌ها مصمم است و بدون ترديد در سال آينده در اين بخش‌ها شاهد جهش بلندي خواهيم بود.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: دولت در فعاليت‌هاي فرهنگي معتقد به اقدامات اثباتي است چرا كه فرهنگ ايران فرهنگي موثر متعالي و ناب است كه اگر به درستي به مردم عرضه شود، اكثريت انسان‌ها آن را خواهند پذيرفت.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه در جامعه عده‌ قليلي هستند كه به صورت سازمان يافته در راستاي تخريب فرهنگ جامعه و مردم فعاليت مي‌كنند، تصريح كرد: بايد با چنين افرادي قاطعانه برخورد شود.

وي با بيان اينكه دولت نسبت به تحكيم بنيان خانواده توجه ويژه‌اي دارد، اظهار داشت: در برنامه پنج ساله و بودجه سال آينده طرح‌هاي مناسبي در اين زمينه پيش‌بيني شده است، البته فعاليت‌هاي فرهنگي نيازمند همكاري و مشاركت عمومي بخصوص علما و حوزه‌هاي علميه است.

رئيس‌جمهور در ادامه با اشاره به اظهارات آيت‌الله مكارم شيرازي درباره توجه ويژه به عمران و آباداني شهر قم، گفت: در 4 سال گذشته اقدامات خوبي در توسعه و پيشرفت سطح استان قم انجام شده است و چهره اين استان نسبت به چهار سال قبل متفاوت است. البته تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و اميدواريم با افزايش اعتباراتي كه در بودجه سال آينده استان قم پيش‌بيني شده است، چهره شهر قم به گونه‌اي باشد كه امكان برگزاري اجتماعات جهاني در آن فراهم شود.

آيت‌الله مكارم شيرازي نيز در اين ديدار ضمن خوش‌آمد گويي در سخناني با اشاره به فعاليت‌هاي شبانه‌روزي دولت خطاب به رييس‌جمهور اظهار داشت: شما زندگي ساده‌اي داريد و به فكر خدمتگزاري به مردم و معتقد به مباني ديني هستيد كه آثار آن در سطح جامعه نمايان است و اينها مسائلي است كه نمي‌توان آن را ناديده گرفت و جاي تقدير و قدرداني دارد.

وي در ادامه توجه ويژه به مسائل و موضوعات فرهنگي جامعه را مورد تأكيد قرار داد و اظهار داشت: فرهنگ نسبت به موضوعات اقتصادي و سياسي از اهميت زيادي برخوردار است، از اين‌رو ضرورت دارد كه هر چه بيشتر مورد توجه قرار بگيرد.

وي همچنين خواستار نهادينه شدن امر به معروف و نهي‌ازمنكر در جامعه شد.

آيت‌الله مكارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسائل اقتصادي كشور گفت: اميدواريم دولت و مجلس دست به دست هم هدفمند كردن يارانه‌ها را به سرانجام مناسبي برسانند و مردم را از نگراني خارج كنند.

وي در ادامه با قدرداني از اقدامات دولت در توجه به عمران و آباداني شهر قم خواستار تسريع و ارتقاء سطح فعاليت‌هاي عمراني دولت در قم شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.